Vés al contingut

Accés electrònic als ciutadans als serveis públics (on line)

35 Hores
Dirigit a: Personal al servei de l'Administració Local.

Contingut

TEMA 1. PRIVACITAT EN XARXES SOCIALS: QUÈ NO HEM DE FER
Introducció.
1. El dret i les xarxes socials. Qüestions generals.
1.1. Les xarxes socials i els reptes jurídics que plantegen a les AAPP.
1.2. Marc jurídic.
2. Drets a l'honor, la intimitat i la pròpia imatge en les xarxes socials.
2.1. Dret a l'honor.
2.2. Dret a la intimitat personal i familiar.
2.3. Dret a la pròpia imatge.
2.4. Protecció civil de la violació dels drets a la personalitat a través de les xarxes socials. Reparació de la intromissió.
2.5. La responsabilitat del prestador de serveis.
3. Drets de personalitat del menor. Intromissions il·legítimes en Internet.
3.1. Consideracions generals.
3.2. Dret a l'honor, a la intimitat i a la pròpia imatge del menor en la Xarxa.
4. Possibles riscos. Quan poden perillar aquest tipus de dades en una xarxa social?
4.1. Mesures a adoptar com a entitat titular o promotora d'una xarxa social per a protegir als nostres usuaris.
4.2. Regles bàsiques de conducta en les xarxes socials: 10 coses que mai hem de fer com a titulars de la xarxa i com a usuaris d'aquesta.
4.3. Principis que han d'inspirar la presència d'una Administració Local en les xarxes socials.
TEMA 2. LES XARXES SOCIALS COM A EINA D'INNOVACIÓ EN L'ADMINISTRACIÓ EN L'ADMINISTRACIÓ LOCAL. COM IMPLEMENTAR UN MITJÀ SOCIAL PLA EN LA NOSTRA ENTITAT LOCAL.
1. Introducció
2. Fase I: el brífing.
2.1. Anàlisi de la institució
2.2. Objectius.
2.3. Público objectiu
2.4. Antecedents.
2.5. Situació actual (presència en xarxes socials)
3. Fase II: Presència en Xarxes.
3.1. Personal disponible.
3.2. Planificació de contingut.
3.3. Creació de canals.
4. Formació.
4.1. Formació dels Community Managers o gestors de comptes.
4.2. Formació de la corporació.
4.3. Formació de tècnics i personal basi.
5. Pilotatge inicial
5.1. Inserció de primers continguts.
5.2. Seguiment i correcció.
5.3. Assessorament tècnic.
6. Estratègia de Mitjà social.
6.1. Estratègia de Mitjà social.
6.1. Guia de comunicació en xarxes socials o guia d'usos i estil.
6.2. Plans de continguts.
6.3. Coordinació.
6.4. Anàlisi de resultats.
TEMA 3. DELS BLOGS A TWITTER.
1. Introducció. La web 2.0 i el seu valor per a l'Administració Pública.
1.1. Claus per a aprofitar el potencial de les eines 2.0.
2. El blog com a eina 2.0.
2.1. Què és i per a què serveix un blog.
3.Twitter com a eina corporativa. Deu raons per a l'ús de Twitter com a eina en la comunicació.
3.1.Bones pràctiques per a generar contingut en Twitter.
4. Altres eines 2.0 d'utilitat.
4.1. Situar-nos en el mapa com a Administració.
4.2 Difondre documents i continguts multimèdia.
TEMA 4. GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ EN LES XARXES SOCIALS.
1. Introducció.
2. Com treure partit a la informació en les xarxes socials.
2.1. Com crear una estratègia de comunicació en la web 2.0 per a la nostra Administració.
2.3. Altres eines.
2.4. L'estratègia d'escolta de les converses en la xarxa.
2.5. Maneig de situacions de crisis.
TEMA 5. IMPACTE DE FACEBOOK. ÚS LABORAL I CREACIÓ D'ESDEVENIMENTS.
1. Introducció.
2. Continguts del TEMA
2.1. Facebook i el màrqueting organitzacional 2.0.
2.2. L'ús laboral de Facebook.
TEMA 6. LA FIGURA DEL COMMUNITY MANAGER COM A EINA EN LA NOSTRA ADMINISTRACIÓ.
1. Introducció.
2. Què és i quin perfil ha de tenir un C.M.
2.2. Què és un C.M., Mitjà social Manager, o "Responsable de comunitat".
2.3. Quines qualitats ha de tenir un C.M.?
2.4. Com gestionar les queixes i els incidents promoguts pels usuaris en la nostra xarxa social corporativa.
2.5. Com millorar el engagement en les xarxes socials municipals.
2.6. Què pot aportar el Community Manager a la nostra institució?
TEMA 7. LA LLEI 39/2015 I LA RELACIÓ DE L'ADMINISTRACIÓ AMB ELS CIUTADANS A través DE MITJANS ELECTRÒNICS.
1. El registre electrònic.
1.1. Esquema bàsic
1.2. Regulació actual en la Llei 39/2015.
1.3. Arxiu de Documents (Art. 17 LPA)
1.4. Emissió de documents i còpies per les Administracions Públiques (Arts. 26, 27 LPA).
1.5. Actuació administrativa automatitzada.
1.6. Identificació de l'administració: Seu Electrònica.
2. L'acte administratiu electrònic: la seva configuració després de la reforma en la Llei 39/2015.
2.1. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre: la relació electrònica com un dret i les seves conseqüències en el pla procedimental.
2.2. L'opció de la Llei 39/2015, en el marc conceptual descrit.
2.3. L'establiment previ de les condicions d'automatització com a garantia formal en l'actuació administrativa.
2.4. Exigència de motivació i forma.
2.5. Eficàcia, executivitat i retroactivitat de l'acte administratiu electrònic. El retorn al certificat d'acte presumpte.
3. L'e-notificació administrativa.
3.1. Introducció.
3.2. Els supòsits de notificació per mitjans electrònics en el procediment administratiu.
3.3. Els mitjans electrònics de notificació.
3.4. La pràctica de la notificació per mitjans electrònics.
3.5. Conclusions: notificació per mitjans electrònics i garanties de l'administrat.

Illa
Estat
Data d'inici
Data final
Mallorca
Diplomes
Més info
Menorca
Diplomes
Més info
Eivissa
Diplomes
Més info
Formentera
Diplomes
Més info