Contingut
1. Aproximació a l'escenari: quin s diu/escolta i on.
Centrar l'objectiu i la relació. Manejar les expectatives de l'interlocutor. Donar solucions dins del termini i en la forma escaient
2. La Comunicació i l'impacte personal.
Crear i manejar expectatives positives. Adequar el fons i la forma. Diferents notícies, diferents emocions.
3. Gestionar la comunicació del dia a dia.
Recollir la informació rellevant. Mantenir converses eficaces. Peticions i escolta.
4. Els pilars de la comunicació assertiva
L'escolta activa. Sentir i escoltar. Estructurar ment i dades. L'empatia. Llenguatge positiu
5. Ni agressió ni submissió: Assertivitat.
Estils personals. Gestió de situacions. Tècniques aplicades a cada cas per a ser efectiu. Manejar les pròpies emocions per a gestionar les respostes. Comunicar un incompliment, un problema, una factibilitat, un succés. Valoració dels resultats de la comunicació.
6. Conclusions i Pla d'Acció Individual