Vés al contingut

Curs transversal de matèries comuns pel desenvolupament de la carrera professional dels empleats públics als ajuntaments. Nivell inicial

25 Hores
Dirigit a: Personal al servei de l'Administració Local.

Contingut

1.PREVENCIÓ DE RISC LABORALS. Conceptes bàsics .4 HORES
1. La Llei de Prevenció de Riscos Laborals aplicada als ajuntaments. Nivell inicial.
2. Estructura preventiva de l’Ajuntament
3. Definicions y conceptes bàsics en Prevenció de Riscos Laborals
4. Drets i deures dels treballadors
5. Accident de treball, malaltia professional, assistència sanitària
6. Els Llocs de treball
7. Riscos laborals i mesures preventives:
a. Escales, forats, plataformes i bastides
b. Equips, màquines i eines manuals
c. Manipulació manual de càrregues
d. Productes químics
e. Contaminants biològics
f. Senyalització
g. Protecció col·lectiva i protecció individual
2. IGUALTAT DE GÈNERE. 6 hores. La igualtat com a eina transversal de relacions laborals i socials. Conceptes bàsics.
A. La teoria sexe-gènere
A.1. Diferència entre sexe i gènere
A.2. Rols i estereotips de gènere
A.3. Concepte de socialització
A.4. Agents socialitzadors
A.5. El llenguatge: recomanacions per a l'ús del llenguatge no sexista
A.5.1. El llenguatge sexista
A.5.2. Propostes per a l'ús del llenguatge no sexista
B. La divisió sexual del treball en l'àmbit domèstic
B.1. Dones i homes: diferents usos del temps
B.2. Estratègies proposades per al canvi
C. Diversitat sexual i les distintes violències
C.1 Diversitat Sexual
C.2 Violència, violència de gènere i violència masclista
C.3 Assetjaments.
D. El mercat de treball des de la perspectiva de gènere
E. El Principi d'igualtat d'oportunitats, Polítiques d'igualtat d'oportunitats:
E.1. Accions positives
E.2. Plans d'igualtat d'oportunitats
3. TREBALL EN EQUIP A UNA ADMINISTRACIÓ LOCAL. 6 hores.
3.1 Conceptes bàsics sobre treball en equip:
1. Introducció: Definicions, grups vs. equips, sinèrgia.
2. Fases del desenvolupament d'equips: Compartir, crear autonomia i integrar-se.
3. Característiques dels equips eficaços.
3.2 Estils de resposta davant de situacions tenses a la feina a un ajuntament. Conceptes bàsics.
3.3 Empatia, Asertivitat, actitud d'acollida.
3.4 Comunicació des de l'Anàlisi transaccional.
3.5 Control emocional
3.3 Conceptes bàsics sobre resolució de conflictes:
3.4 Intenta definir "CONFLICTE".
3.5 Tipus de conflictes. Què origina un conflicte?
3.6 .Quin és el teu perfil de maneig del conflicte?
3.7 Habilitats de comunicació en la resolució del conflicte
4. RELACIONS LABORALS I FUNCIÓ PÚBLICA A UNA ADMINISTRACIÓ LOCAL. 8 hores
1. Conceptes bàsics sobre drets i deures dels empleats públics.
2. Conceptes bàsics sobre la carrera professional i l’avaluació de l’acompliment.
3. Conceptes bàsics sobre sobre l’oferta pública d’ocupació.
4. Les borses de feina.
5. La relació de llocs de feina.
6. El complement específic.
7. El currículum de l’empleat públic. Aspectes de millora.
8. Conceptes bàsics sobre la innovació a l’administració pública. Conceptes bàsics
9. Engagement aplicat al llocs de feina i als seus ocupants. Conceptes bàsics
10. Conceptes bàsics sobre les matèries objecte de negociació sindical. Els sindicats.
11. El principi d’autonomia local i la negociació col·lectiva.

Illa
Estat
Data d'inici
Data final
Mallorca
Diplomes
Més info
Mallorca
Diplomes
Més info